tirsdag 27. august 2013

Første skoledag - spikke en kniv

I dag var første skoledag i faget "Materiel design". Vi fikk masse info om faget og vi startet på vår aller første oppgave - vi skulle lage vår egen kniv.

Vi gikk først ut i skogen og hugget ned noen trær som deretter ble delt i små biter. Vi fikk utdelt hvert vårt knivblad og skulle deretter banke det inn i våre trebiter. Min første trebit ble ødelagt, men den andre gikk det bra med.

Deretter begynte vi å forme trebiten slik at den best mulig skulle passe i hånden vår. Vi prøvde også å få enden av kniven til å bli litt rund.

I neste time er jeg usikker på hvor mye jeg skal pusse kniven. Pusser jeg bare litt har jeg et bedre grep om kniven, men pusser jeg den mye blir den god og myk.. Vi får se hva jeg bestemmer meg for.

Her er noen bilder fra prosessen:

Her har jeg banket knivbladet inn i trebiten

Her har jeg startet med spikkingen.

Ferdig for dagen, nå venter pussearbeidet!

Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar