fredag 30. august 2013

Ut på tur, aldri sur

 I dag var det tid for andre time i materiel design. Vi startet med litt teori før vi dro ut i skogen og hugget ned et tre! Dette er en ny opplevelse for meg, men veldig lærerik.

Etter å ha hugget ned treet startet sagaerbeidet. Vi måtte sage biter på ca 40 cm, før vi tok dem med inn og hugget dem i 16 biter (ca samme str som ved). Deretter måtte vi kappe av dem, slik at de ble lettere å spikke "om" til runde pinner. Disse skal senere være "sprosser" som skal være en del av en krakk.

Klar til å hugge i vei

Slik ser de ut, ferdig hugget

Nå har jeg hugget vekk litt av spissen, neste gang skal jeg spikke dem
Jeg er spent på hvordan denne "taburetten", altså krakken, kommer til å se ut, men jeg er ganske sikker på at den ikke kommer til å bli med hjem til Norge. Det har jeg mest sannsynlig ikke plass til :p

Camilla

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar