tirsdag 10. september 2013

Oppbevaringskasse

Vårt neste prosjekt var å lage en oppbevaringskasse. Vi startet timen med et lite kurs i hvordan man bruker de forskjellige maskinene, samt alle tingene man må tenke på når man arbeider med barn og slike maskiner.
Vi brukte tynne plater som vi målte opp til riktig tykkelse før vi kuttet dem opp med båndsagen. Dette gjorde vi også med «listene» som skulle være på innsiden av kassen slik at kassen blir ekstra stabil.
Da vi kom tilbake til klasserommet målte vi opp riktig lengde og benyttet en «japansksag» får å sørge for at de tynne platene ikke «flekket» og delte seg. Deretter skrudde vi de forskjellige sidene sammen og pusset litt på kantene til slutt.

Slik ble min oppbevaringskasse
Etter at kassen var ferdig fikk jeg ekstra tid til å gjøre ferdig kniven min. Jeg bestemte meg for ikke å pusse den til den ble helt jevn, da dette gjør at kniven passer bedre i hånden.

Kniven min


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar