fredag 13. september 2013

Symaskin vs menneske

I dag har vi lært oss å sy på symaskin. Jeg hadde på forhånd sagt at jeg var "litt øvet" i denne kategorien, men det ble virkelig satt på prøve i dag. Jeg liker godt å sy på symaskin, men det er fremdeles MYE å lære. Vi startet med å sy en liten ertepose. Den ble slik:

Uten fyll da vi gikk tom for ris/erter.
 Etter at vi var blitt litt mer kjent med symaskinen skulle vi lage et penal eller et handlenett. Jeg valgte å lage et penal. I denne øvelsen skulle vi lære oss å sy i en glidelås samt å sy inn et stoff på innsiden (for). Jeg valgte et svart og hvitt stoff til å være på utsiden.


Etter mye om og men klarte jeg til slutt å sy i glidelåsen i rett vei. Da gjensto det å sy inn foret. Jeg valgte et svart. Da foret var sydd inn gjensto det å lage endene. Jeg sydde over flere ganger slik at det skulle bli ekstra sterkt. Det er veldig lite og har kun plass til 7 blyanter/penner, men det var også det som var meningen. Slik ble penalet til slutt:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar